مشهد نگار
0

جاهای دیدنی اطراف مشهد

روستای ابرده مشهد
بازدید 20

جاهای دیدنی اطراف مشهد

جدای بحث زیارتی، سفر به مشهد میتواند جنبه تفریحی و گردشگری را نیز داشته باشد؛ اگر که به این شهر سفر کرده‌اید جدای جاهای دیدنی که در شهر مشهد قرار دارد، پیشنهاد میکنیم سری به جاهای دیدنی که در اطراف این شهر وجود دارد نیز بزنید تا سفری متفاوت و جذاب را به خود همراهنتان هدیه دهید؛ در ادامه این مطلب از مجله آنلاین گردشگری مشهد نگار قصد داریم تا شما را با چند تا از دیدنی ترین جاهای که در اطراف مشهد میتوانید به آنها بروید را به شما آشنا کنیم.

شما میتوانید پس از تهیه تور لحظه آخری مشهد خود یک برنامه حسابی برای بازدید از جاهای دیدنی مشهد که در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم بچینید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

در نزدیکی حرم مطهر امام رضا میتوانید از آرامگاه نادر شاه افشار که در نزدیکی بارگاه رضوی است بروید و از مزار نادر شاه و اثر های موجود در آن دیدن کنید؛ پارک کوهسنگی و کاخ ملک آباد نیز از جمله دیگر مکان های دیدنی در مشهد بوده که میتوانید از آنها دیدن کنید ولی اگر که از این جاها دیدن کرده باشید، قطعا به دنبال مکان های جدید و متنوع دیگری هستید، اگر که پاسخ شما مثبت است باید بگوییم که خوب جایی آمده‌اید؛ در ادامه میتوانید با چند تا از دیدنی ترین جاهای اطراف مشهد را شناخته و برنامه‌ای برای بازدید از آنها را داشته باشید.

آرامگاه فردوسی در شهر توس

در ابتدا باید بگوییم که یکی از بهترین راه های که میتوانید سفری راحت تر به این مکان ها داشته باشید، اجاره ماشین در مشهد است که پس از انجام این کار میتوانید با خیالی راحت تر به گشت و گذار در اطراف این شهر دیدنی مشغول شوید.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر توس و در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر مشهد قرار داشته که حدودا پس از ۲۰ دقیقه رانندگی میتوانید خود را به این مکان برسانید و از آرامگاه این شاعر بزرگ و مشهور دیدن کنید. در محوطه این آرامگاه میتوانید به گردش پرداخته و از موزه آن دیدن کنید و همچنین میتوانید از مزار های مهدی اخوان ثالث و استاد محمد رضا شجریان نیز دیدن کنید؛ برای بازدید از این مجموعه در ابتدا لازم است تا ورودی را برای هر نفر پرداخت کنید.

ساعات بازدید از آرامگاه فردوسی در نیمه نخست سال از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰ بوده و  در نیمه دوم سال میتوانید از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰ از این مجموعه دیدن کنید.

جاهای دیدنی اطراف مشهد

آرامگاه فردوسی در شهر توس

سفر به نیشابور

پس از شنیدن نام نیشابور به یاد فیروزه نیشابور و حکیم عمر خیام خواهیم افتاد؛ این شهر دیدنی و مشهور در اطراف شهر مشهد قرار داشته و شما میتوانید در صورت داشتن زمان سری به این شهر دیدنی و قدیمی که در بین جاذبه های دیدنی اطراف مشهد است، بزنید.

روستاهای اطراف مشهد

در اطراف مشهد مناطق گردشگری  و روستاهای به خصوصی وجود داشته که شما میتوانید برای گردش و تفریح سری به آنها بزنید؛ در ادامه میتوانید با معروف ترین روستاهای اطراف مشهد آشنا شوید:

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد یکی از مناطق دیدنی در اطراف مشهد بوده که به خاطر شیشلیک های خودش بسیار معروف است؛ این روستا که در منطقه ییلاقی مشهد قرار داشته در ۲۰ کیلومتری از مشهد واقع شده که در مسیر رسیدن به آن از روستا های خوش آب و هوای بسیاری عبور خواهید کرد؛ این روستا در خود رودخانه‌ای زیبا را جای داده است که با وجود درختان سر به فلک کشیده در آن، زیبایی این روستا چندین برابر شده است.

روستای ابرده مشهد

روستای ابرده که با عنوان بهشت مشهد نیز شناخته میشود یکی از جاهای است که بسیار در بین مسافران و گردشگران این شهر معروف به شمار میرود و پس از بازدید از این روستا به خوبی متوجه علت لقب آن خواهید شد؛ این روستا دارای آب و هوای مطبوع با درختان میوه بسیاری در خود است که شما میتوانید با پرداخت هزینه‌ای اندک، مهمان اهالی این روستا در باغ های ایشان باشید.

روستای زشک مشهد

روستای زشک یکی از سرسبز ترین و دیدنی ترین مکان های مشهد بوده که به علت داشتن رود و چشمه های فراوان در خود، محصولات باغی فراوانی را در خود پرورش میدهد.

طرقبه مشهد

به احتمال زیاد نام طرقبه را زیاد شنیده باشید این شهر در نزدیکی شهر شاندیز بوده که دارای آب و هوای عالی و طبیعتی زیبا است که همراه با داشتن تفریحات متنوع در خود یکی از بهترین مکان ها برای داشتن یک روز سرگرم کننده همراه با عزیزانتان است.

در انتها

در انتهای این مطلب باید به شما یادآور شویم یکی از راه های که به کمک آن میتوانید سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز را به خود همراهنتان هدیه دهید، داشتن یک لیست از جاهای دیدنی است که در شهر مقصد قصد بازدید از آنها را دارید و برای داشتن این لیست نیز لازم است تا با جاهای دیدنی شهر مقصد خود از قبل آشنا شوید؛ به همین منظور پیشنهاد میکنیم تا با مجله آنلاین گردشگری مشهد نگار برای  دانستن این جاهای جذاب در شهر مشهد همراه بمانید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *